קהילה
תמונת השבוע
לתמונות הקודמות
כניסה לחברים
חדש באתר
אולימפיאדה 1989
אהל ראשונים
חנוכת אתר "אהל הראשונים" בנחשון
היום הראשון שלי..
חברים מספרים על חווית היום הראשון שלהם בנחשון ועוד...
פליליסט של סרטי שושנה
אוסף של סרטים שיצרה וערכה שושנה לב במשך השנים...
ניר שחם ויקב שורק
בפאתי חצר הקיבוץ שוכן לו יקב שורק. יחודו של יקב זה הוא בהיותו בי"ס לעשיית יין. ניר מספר על היקב וקצת על עצמו...
הפרלמנט בספריה
כל יום שישי מתכנסים הספרניות וחברים נוספים בספריה ודנים בהוויות העולם הספרותי ועולמות אחרים...
אפרת שוב - אוסף
צפו ותהנו...
היו זמנים
תמונות מסוף המאה העשרים ותחילת המאה הנוכחית...
יריד היקבים 2017 ביקב שורק
ארוע שהתרחש בסוף חודש מאי ביקב שורק...
תיבת קונון של תנשמות
אחת מאלפי תיבות הקינון שהוקמו במסגרת המיזם הלאומי להדברה ביולוגית באזורים חקלאיים ושנועדו לעודד נוכחות של תנשמות ובזים. צלם: מולי.
החורני האחרון
יהודה, איציק, גילה, קיש, שוש, שירלי, דוד, שלומית ופוגל.
סובב הכנרת
חיה ושדמי, שלומית, זכריה, גילה, קיש, פוגל דוד ואיציק ניב - יצאו למסע של קדושה שמים ומים סובב הכנרת עם המדריכה אסתר שמואלי....
צריף החמישייה
ישן בפני חדש תוציאו
קומביין האבטיחים
אוגוסט 2017 - החל קטיף האבטיחים בשדותינו.
קהילהשרותי הקהילהתקשורת

טלפון, אינטרנט וטלוויזיה: מוטקה בן-הלל - 050-8674559
פלאפון:                         קיש יוסף         - 050-2343721



חדשות התקשורת 2/18

מערכת התקשורת בנחשון כוללת שלושה רכיבים: אינטרנט, טלפוניה וטלוויזיה. הטמנת קווי החשמל בנחשון היוותה תמריץ לשדרוג  שלושת מרכיבי התקשורת, היות והתעלות כבר נחפרו ומערכת הטלפוניה הייתה במצב של קריסה לאחר יותר מ-30 שנות שרות.

אינטרנט 

בעבר האינטרנט הועבר לבתי החברים והענפים על גבי שלוחות הטלפון. המערכת הייתה ברוחב פס נמוך ורגישה להפרעות בקווי הטלפון בעיקר בבתים עצמם, דבר שגרם לניתוקים רבים של המשתמשים. מערכת זו הוחלפה במערכת חדשה ומודרנית, המושתתת על סיבים אופטיים המגיעים, נכון להיום, כמעט לכל דירה בנחשון ולכל הפעילויות העסקיות. רוחב הפס הוא 60 על 60, והוא יוגדל בהמשך. המערכת מתוכננת כך שתענה על הדרישות במשך שנים רבות.

תיאום מראש לצורך פירוק הציוד ולתכנון עתידי

בעקבות פרויקט ה-18, מתבצעת תנופת מעברים ובניה ברחבי הקיבוץ. בדירות נמצא ציוד תקשורת יקר, הכולל, בדרך כלל מודם (הקופסה הלבנה) ומקלט (קופסה קטנה וצהובה). למרבה הצער, ולמרות פניותיי החוזרות ונשנות להיפגש עמי, חברים רבים מפרקים בחוסר זהירות את הציוד-וגורמים לקריעת הסיב. עלות התיקון גבוהה מאד, מכיוון שהיא מחייבת ציוד ריתוך של הסיב, שהוא  יקר ביותר. לפיכך אני חוזר ומבקש, שבטרם ניגשים לבנייה, להיפגש עמי לצורך פירוק הציוד ולתכנון עתידי.

אינטרנט בבתי החברים

הקיבוץ הביא את האינטרנט לבית החברים, לארון תקשורת או למקום כלשהו. בבית, החיבור לאינטרנט נעשה בשני אופנים. חיבור קווי – חיבור כבלי רשת לחדרי הבית, ומכל שקע חיבור קווי למחשב.

אפשרות שניה, הפופולרית יותר, היא באמצעות WIFI , כלומר, חיבור אלחוטי. ישנם בתים שהחיבור האלחוטי בהם אינו סביר, ויש להשתמש באמצעים נוספים. ניתן להתקשר אלי (מוטקה) לשם פתרון הבעיה.

טלפוניה  

המרכזייה הישנה ( קורל) הוחלפה במרכזיה חדשה ומודרנית בעלת יכולות רבות. התכונות השימושיות ביותר מפורסמות באתר הקיבוץ. במודם יש, בנוסף ליציאות רשת גם יציאה לטלפון. בחלק גדול מהבתים רשת הטלפוניה בתוך הבית אינה תקינה. ניתן לפתור את הבעיה ע"י שיקומה של הרשת או ע"י חיבור טלפון אחד למודם ושימוש בטלפונים אלחוטיים. מספר חברים התלונן על רעשים בטלפון. במרבית המקרים התברר שהמכשיר עצמו היה לא תקין.

התחזוקה בבית על חשבון החבר.

במקרים שיש רצון לרשת את הבית בכבלי רשת או טלפוניה, ניתן לפנות לדיוויד. חשוב לדעת שקיימת החלטה בקיבוץ, שהתחזוקה בתוך הבית היא ע"ח החבר ולא ע"ח הקיבוץ.

טלוויזיה 

מרבית החברים עברו מ"YES" ל-"הוט" ומרביתם מרוצים. ניתן להוסיף ולהוריד תכנים ע"י משלוח מסרון אלי (מוטקה) ואני, כאיש קשר, אעביר את הבקשה ל"הוט".

ערוץ פנימי

בקרוב יפתח ערוץ פנימי – ערוץ 900 שניתן יהיה לשדר בו לוח מודעות , סרטונים של פעילויות בקיבוץ, כגון: שיחות קיבוץ ואירועים מיוחדים.

טיפול  בתקלות

במקרה של תקלות בכל אחת מהמערכות יש לבדוק שהמודם והמקלט (למי שיש) דולקים. לתקלות אינטרנט יש לפנות לחברת הוריזן – 03-6178181. במקרה של תקלת טלוויזיה אפשר לפנות לחברת הוט 1-800-10-61-61. במקרה שלא מסתדרים ניתן להיעזר בשרותי מוטקה – 050-8674559.

 

 



חדשות התקשורת 9/17

אינטרנט

מהירות הגלישה הועלתה ל- 60/60 ועוד היד נטויה. קיבוץ נחשון רכש רוחב פס של 200 מגה, כן זאת אינה טעות! מדי פעם מתבצעות בדיקות השימוש בכל שעות היום, ובהתאם לכך, מדי פעם, אנו משפרים את רוחב הפס. חברים רבים מציינים, שעם המעבר מ"יס" ל"הוט" פסקו הניתוקים שחוו, בשל העובדה שב"יס" ה-VOD מחובר למודם וב"הוט" לא. לעתים בבתים גדולים ישנן בעיות של קליטת ה-WiFi , אולם ניתן להתקין מגבר, הפותר את הבעיה. ניתן להתייעץ עמי, (מוטקה). 

טלוויזיה

עד כה עברו, או התקינו, כ-80 חברים את מערכת הטלוויזיה של "הוט". עשרות חברים ותושבים ממתינים למעבר ולחיבור. המחוברים ל"הוט" נהנים מטלוויזיה זולה יותר באיכות טובה יותר. במהלך תקופת ההתקנות, הצמידה החברה אשת קשר, בשם כרמית לביא. אנשים שיש להם שאלה או בעיה מוזמנים לשלוח לי סמס, ואני אעביר אותו לטיפולה. יש לציין, שאנו עובדים מול "הוט" מוסדי, כשמוקד מיוחד עומד לרשותנו. ניתן להיעזר גם בתמיכה במספר 6900*. החברים שעברו מ"יס", נכנסו לאתר "נתק" באינטרנט, מילאו שאלון, קיבלו אישור ניתוק במייל, לחצו שוב על נתק, ואיש "יס" חזר אליהם לצורך קביעת מועד לאיסוף הממירים. 

טלפוניה

אנו בתהליך של החלפת מרכזיית הטלפונים, ששימשה אותנו במשך עשרות שנים. התקנות "הוט" גרמו לעיכוב בתהליך, אבל בכוונתנו לסיים את ההעברה במהלך חודש ספטמבר. בעידן הקודם, קווי הטלפון הגיעו לבתי החברים על קווי נחושת.  במרכזיה החדשה הטלפון עובר בסיב האופטי, ואמור לעבוד באיכות טובה יותר. בכל בית ניתן לחבר שני קווי טלפון שונים. אמנם השימוש בטלפון פחת, אבל לאנשים שנאלצים להשתמש שעות מרובות בטלפון מסיבות שונות, מומלץ להשתמש בטלפון הקווי, שהעלויות בו אינן גבוהות.


מערכות התקשורת בנחשון / יהונתן 26/08/2017

חברים שלום,

אני רוצה לשתף אתכם בתחושותיי לגבי חיבור הכבלים לחברת הוט . יש לי משפחה בקיבוץ ליד הכנרת שמחוברת ל יס . הם משלמים כ 70 ש‘‘ח למשפחה לחודש מזה שנים רבות .

בנחשון משלם כל בית אב לא פחות  מ 240 ש‘‘ח ליס . הסיבה שחברי נחשון משלמים כל כך הרבה, כמו כל אזרח רגיל, ללא כל יתרון שניתן לקיבוצים אחרים, נבעה מהעובדה שההתקשרות הייתה על בסיס אישי כאשר לא הייתה למעשה תשתית ציבורית של הקיבוץ אשר עליה ניתן היה לספק את השירות. כל חבר שיעשה חשבון כמה כסף הפסיד בשנה בודאי  מתקומם .

 אנחנו קיבלנו החלטה להשקיע במערכת תשתית כדי לייצר תחרות ויתרון משמעותי לחברי נחשון.

הכנסנו את חברת הוט לקיבוץ לאחר שחברת יס סירבה לתת לנו שרות במחירים אלה.בימים האחרונים סיימנו הן את התשתיות והן את  ההתחברות לאינטרנט.

 חיבור להוט יחסוך לכל משפחה בממוצע 150 ש‘‘ח בחודש .

אני מודע לשם הלא טוב שהיה לחברת הוט בכל הקשור לשירות לצרכן. החברה ביצעה שינוי משמעותי בשירות שלה ובמיוחד לעסקים. יש מוקד שרות נפרד ועצמאי לקיבוצים ולעסקים ונלחץ לקבל שירות טוב. חברת הוט ערוכה בקיבוצים רבים ונותנת שרות הולם וטוב. גם אם צפויות בעיות של התחלה - נתגבר עליהן .

תשלום עבור התשתיות : המערכת שלנו היא מערכת סגורה . כולנו משלמים על שדרוג התשתית . ככל שמספר החברים שמתקשר להוט יגדל כך  תתקצר תקופת החזר ההשקעה שהשקענו ויותר מהר נקטין גם את החיוב הזה .

שיטת התשלום :  כל החיובים הקבועים יהיו דרך הקיבוץ .

הסיבה לבקשת כרטיס אשראי נובעת מכך, שהזמנת סרטים וערוצים מיוחדים או כל שירות נוסף אחר לא יבוצעו דרך הקיבוץ ,אלא ישירות מול הוט  .

התקנו טלויזיה של הוט ב  60 בתים . התגברנו על מספר בעיות שהתעוררו . החברים מדווחים על איכות תמונה טובה יותר מאשר לפני השינוי .

אני קורא לכל החברים לא לחכות ולראות מה יקרה .

בואו נזכור את המחאה של 2011 - כל אחד מאתנו משפיע .

בברכה,
  יונתן לביא 



למה "הוט" ! 20/08/17

במסגרת פרויקט התקשורת, הוחלט להציע לחברים לעבור לחברת "הוט" (במקום "יס"). חברים רבים הביעו התנגדות לשינוי, כשנימוקיהם העיקריים היו התדמית שנוצרה לה בקרב הציבור, והחשש מהמעבר מן המוכר אל הבלתי ידוע. המחיר הזול יותר משמעותית של "הוט", והעובדה שיש תכניות מקור ותוכן רבות יותר... לא היוו, משום מה, גורם משכנע.

חלק ממטרות הפרויקט היו להוזיל לחברים את סך הוצאות התקשורת: אינטרנט, טלפוניה, וטלוויזיה. כאשר התקבלה ההחלטה עם איזו חברה לעבוד, העדיפות הייתה כמובן לחברת "יס", כי היא כבר נמצאה בנחשון, ולא היה צורך, בעיקר למבוגרים, ללמוד להכיר מערכת חדשה, (כמו שלט חדש, מספרי ערוצים שונים וכד‘). אולם לתדהמתנו, חברת "יס" לא הייתה מוכנה להוריד את מחיריה המופרזים, למרות שחברים רבים שילמו סכומים בלתי הגיוניים של מאות שקלים לחודש בעבור הצפייה. בעקבות סירוב של "יס", פנינו ל "הוט", שלאחר משא ומתן ארוך, הסכימה לתת הצעה נדיבה. ערב החתימה על ההסכם עם "הוט", נעשה ניסיון נוסף לפנות לחברת "יס", אולם נתקלנו ביחס מזלזל ובסירוב מוחלט!

הישארות החברים ב"יס" נוגדת את רוחו של עידן ה"צדק החברתי". למעשה, היא מתן לגיטימציה לחברה שמתנהגת בצורה מחפירה. יתכן שמעבר של מרבית החברים ל"הוט", יוריד את האסימון למי שמחליט ב"יס", והם ישנו את מדיניותם. מהלך כזה אולי יהווה  נדבך קטן במחאה מול חברה הנותנת רק שירות בסיסי במחיר מופקע ומצפצפת על לקוחותיה. אני מקווה שתעשו את ההחלטה הנכונה !



הסכם פלאפון - משקי דן 2017 1/17

"משקי דן" - ארגון הקניות שלנו, מנהל מדי שנה משא ומתן עם חברת "פלאפון" ומגיע לידי הסכם שחברי הקיבוצים בארגון רשאים להצטרף אליו. חברת "גולן" גרמה למפולת מחירים רציניים אבל לא עמדה בתנאי משרד התקשורת ולכן סיימה את חייה. התחזית במצב החדש צופה עליית מחירים בזמן הקרוב. צוות התקשורת המקומי ( קיש ומוטקה), ממליץ להצטרף להסכם. לצורך כך יש ליצור קשר עם קיש 050-2343721. מועד אחרון לכניסה להסכם 7/2/2017.

 הסכם פלאפון - משקי דן ינואר 2017 
 
מחירון חו"ל - משקי דן נספח להסכם חו"ל 



מתווה התקשורת החדש / יהונתן 12/16

בימים אלה נמצאת בעיצומה עבודת חיבור סיבים אופטיים לבתי החברים.

במקביל בוצעה הנחת תשתית של הוט מבקוע ועד לחדר התקשורת החדש שהקמנו. החדר נמצא בתוך מבנה המרכזייה הוותיקה של החשמל ליד המזכירות הישנה.

בכוונתנו לחבר את  המערכת החדשה במהלך חודש ינואר .

המערכת כוללת אינטרנט עם מהירות ואיכות גבוהים - 40 מגה  לעומת 18 מגה כעת , וכן חיבור החברים לרשת הוט .

אנחנו מעוניינים לחבר מספר רב ככל האפשר של חברים להוט ולאינטרנט, יחד עם זאת חבר שמעוניין יוכל להישאר עם כבלים של יס או לא להיות מחובר כלל לא לכבלים ולא לאינטרנט . זו החלטת  החבר .

ממועד ההתקנה אנחנו נשנה את שיטת החיוב לפי החלטה  שאושרה במזכירות .

החיובים החודשיים  יהיו כדלקמן :

עבור תשתית                         75 שקלים לכל החברים והתושבים .

עבור קו אינטרנט                 75 ש‘‘ח כולל מע"מ  ללא שינוי

עבור מנוי הוט –   קיימים 3 מסלולים:

מסלול    א      -                  86.6 ש‘‘ח כולל מע"מ לבית אב

מסלולים ב או ג  -               91.3 ש‘‘ח כולל מע"מ לבית אב

מסלול צעירים – תשתית         40 ש"ח  ש‘‘ח ללא שינוי .

מסלול  צעירים - טלוויזיה        30   ש‘‘ח  אנלוגי ללא ממירים .

העלות הכוללת לבית אב תקטן ב 100 ש‘‘ח לפחות  לחודש מול המצב הקיים.

זאת עם רוחב פס גדול יותר, איכויות משופרות ,ושפע של ערוצי טלוויזיה .

כל החיובים הקבועים יהיו דרך הקיבוץ. תוספת מודמים, הזמנת סרטים וערוצים מיוחדים  יהיו דרך הוראת קבע להוט. בימים הקרובים נקבע מועד לפרזנטציה עם נציגת הוט. במעמד המפגש תשודר מצגת הכוללת הסבר אודות חברת הוט, יחולקו דפי מידע, יינתנו פרטים אודות המבצע הייעודי שניתן לחברי הקיבוץ, אופן תפעול, התקנות וזמן למענה על שאלות החברים.
    
מוטקה קיש ויונתן 
אחזקות נחשון



שידרוג התקשורת בנחשון 24/08/2016

בשעה טובה, מתחילים להשחיל סיבים אופטיים בנחשון. כדי לשפר את מערכות התקשורת בנחשון הכוללות: אינטרנט, טלוויזיה וטלפוניה. העבודה מתבצעת ע"י שני צוותים. צוות אחד משחיל את הסיבים בקווים הראשיים עד לבית החברים. צוות שני משחיל את הסיבים לתוך בית החבר.

הכניסה לבתים תעשה בתאום עם דיירי הבתים. כניסת הקבלן לבית תעשה בליווי של קיש ו/או מוטקה. רצוי שבעל הדירה יהיה נוכח במקום.

בבתים בהם יש ארון תקשורת הסיבים יגיעו לשם ומשם יספקו את התקשורת על כל סוגיה לבית החבר בתשתית קיימת בבית החבר. בבתים בהם אין ארון תקשורת הסיבים יגיעו למקום בו נמצא כיום מודם התקשורת בתשתית חיצונית. היחידה החדשה תהיה בעלת תכונות Wi-Fi משופרות לעומת הקיים והיא תומכת תקן N

בכוונתנו לבצע את הכניסה לבית בתשתית הקיימת במידת האפשרי. בכל מקרה העבודה תתבצע על פי התקנים וחוקי המדינה.

בכל בעיה ושאלה אפשר לפנות אלינו.

קיש – 050-2343721

מוטקה – 050-8674559

תקשורת נחשון



מקומי - מערכת SMS חדשה 3/16

השקת האפליקציה ‘מקומי‘ בנחשון         
בשעה טובה ומוצלחת אנחנו משיקים את אפליקציית ‘מקומי בנחשון!
באמצעות האפליקציה נפיץ את הודעות הקהילה וכך נחליף את מערכת ה-
SMS שלנו.

‘מקומי‘ מאפשרת לכם להקטין את כמות ההודעות שאתם מקבלים לפי תחומי העניין, ולקהילה היא מורידה את העלות של משלוח ההודעות. כך כולנו מרוויחים פעמיים.

האפליקציה זמינה לסמארטפונים מסוגים אנדרואיד ואייפון.  

ניתן להורידה ע"י הקשת http://link.to/mekomi

או ע"י כתיבת מקומי ב- חנות PLAY באנדרואיד ( סמסונג, LG וכד‘)

או באפסטור באייפון.



תקלת התקשורת 03/03/2015


אחד התחומים שפורח בשנים האחרונות, הוא תחום הבניה והשיפוצים. לאחר שנים רבות של מגורים בדירות קטנות, שמקשות על המגורים ואירוח המשפחות המתרחבות, באה לרבים עדנה. לאחר מסלול תכנון ואישורים, ניגשים למלאכת הבניה, שלעתים היא מורכבת ובעייתית בגלל תנאי השטח הקשים וצפיפות הבתים. ביום ד‘ 18/2, במהלך קידוחים לצורך יציקת יסודות, נקרעו קווי התקשורת המובילים לשכונת לטרון ולשכונת הדו-משפחתיים הצפונית. במצב הנוכחי הפגיעה העיקרית הייתה ביכולת השימוש באינטרנט, היות והגישה לעולם נעשית על גבי קווי הטלפון. לאחר שאותרה התקלה, והוחלט על תיקונה בהקדם האפשרי, מזג האוויר, החורפי הקשה, לא איפשר עבודה בשטח. ביום ראשון הוחל במהלך, שכלל קניית צינורות, כבלי תקשורת, הזמנת חופרים וגוף מבצע של החיבור לרשת הקיימת. בערב יום ג‘ 24/2, לאחר שישה ימים של ניתוק מהעולם, התבשרנו על חיבור מחדש של המנותקים לרשת. זה המקום להודות לאלון שדמי ולצוותו, שלמרות תנאי מזג האוויר הקשים, והשטח הקשה לחפירה, נרתמו לפתרון התקלה בהקדם האפשרי.

תשתיות רבות בנחשון נמצאות בשטחים ששויכו לחברים, ועשויים להיפגע במהלך בניה ושיפוצים, דבר המחייב תשומת לב רבה. במקרה הנוכחי, הקו החדש נחפר והוטמן באדמה בשטח ציבורי.

נושא נוסף שהועלה ע"י חברים רבים, הוא מי אחראי לתקלה מסוג זה, שעלותה גבוהה. האם החבר המשפץ? או הכיס הציבורי, שבאחריותו לידע את המשפץ, היכן עוברות התשתיות בתוך נחלתו?

פניה לבעלי התפקידים המרכזיים, יזהר, ג‘יימי ויונתן, נענתה בשלב ע"י יונתן, המנהל העסקי, שמסר שהנושא בטיפול מול חברת הביטוח.


חזרה למעלה הדפסה שלח למייל הוסף למועדפים הפוך לדף הבית