אירועים
ט"ו בשבט
חג של יציאה לטבע....
מסיבת סיום
מסיבה ב"משלט 200" לסיכום שנת ה"בת מצווה"....
תוצאות ההצבעה בקלפי 03/02/2017
להלן תוצאות ההצבעה כפי שנשלחו ע"י שירלי ועופר צוות הקלפי המחפש מתנדבים נוספים לצוות....
דוחל שחור גרון
ציפור קטנה ויפה ממשפחת הקיכלים, מאוד מצויה ולא ביישנית אוהבת לעמוד על ראש שיחים....
אנד לדיווידנד
לאחר בדיקת יסודית של נתוני 2016 התקבלה החלטה שהדיווידנד עבור 2016...
מועדון לכלבים
מולי מעלה הצעה לפתרון בעיה המעסיקה בעלי כלבים רבים, ומצפה לפתרון בהקדם....
לטייל עם הרצל
רוצה להכיר את ארצנו? הרצל ישמח לשתף בטיוליו במקומות עם היסטוריה רחוקה וקרובה...
אתרים אישיים
אתרים של חברי הקיבוץ המעוניינים להוסיף קישור לאתרם (כולל בפייסבוק) מוזמנים לשלוח...
טיול לקניון השחור בזוויתן 9/16
טיול ילדי המתנס....
60 פלוס מינוס - התוכנית לשנה הקרובה
הרצאות, סיורים ושביל ישראל....
קובץ טלפונים
תודה לקיש ששלח לנו קובץ טלפונים מעודכן....
הצלת חיים
"מגן דוד אדום" מפרסמת סרטון ובו הנחיות לאדם חסר הידע הרפואי, שיכולות להציל חיים.
שרותי רפואה דחופה
מה עושים כשיש בעיית בריאות דחופה והמרפאה סגורה ? משה מדריך אותנו.....
אתרי מידע לשעת חרום
אתרים שבהם ניתן למצוא מידע עדכני לגבי ההתנהלות בשעת החרום.....
חורפי -13
עוד ציפור שחורפת אצלנו, ממשפחת הפרושים, קטנה ועדינה.
מי יודע מה זה ?
מולי, במהלך צעידתו ברחבי הקיבוץ, נתקל במה שרואים בתמונה ומאד ישמח לדעת מה זה? ולמה שימש? ממתינים לתשובות.
סדר פסח שני 2016
המקום: חדר האוכל הישן והטוב. המשתתפים: לא מעט, כ-60 חביירות וחביירים, מהמבוגר ביותר בנחשון ועד נכד חמוד למשפחת הופ (הבן של מעיין) ועוד אורחים מי שהיו בנחשון וכאלה שרק קפצו לביקור.
איך היה?: נ ה ד ר!!! - קיש.
פסח 2015
פסח בשער. בשנים עברו יצאנו לחגוג את העומר בשדות ובערב התכנסנו בחדר האוכל עם תוכנית עמוסה והרבה אורחים. בעידן הנוכחי, איש, איש בביתו או עם משפחתו ברחבי הארץ. אצלנו, בנחשון יש הרמת כוסית, וכמיטב המסורת החדשה יש "סדר שני". חג שמח !!!
קטיף הכותנה
אחת המהפכות האדירות בעשרות השנים האחרונות אירעה בשדות הכותנה בישראל. מקטיף ביד למכונה הקוטפת, מהדקת ומייצרת בלות (חבילות). וותיקי הענף עומדים פעורי פה וגאווה שכן הקטפת הינה פרי יוזמה ופתוח ישראלי. לצפייה לחץ <כאן>
חריש בשדות נחשון
החצבים בגינתו של איתן הרימו ראש, בצפון החל לרדת גשם ואצלנו מתחיל המרוץ השנתי, להספיק להכין את השדות לחורף ולקיץ המתקרבים בצעדי ענק. החריש בסרטון מתבצע בשדה הקרוי "הבית" ונמצא מול "שכונת הצינורות" החדשה. לצפיה לחץ <כאן>
שריפה בנחשון
ביום חמישי 10/9/15 השמיים היו רוויים באובך והחום מעיק. בסביבות השעה שתיים פרצה אש בקרבת גדר הקיבוץ. הלהבות ותימרות העשן התנשאו לגובה רב ואיימו לפלוש לחצר הקיבוץ. מכוניות הכיבוי שהגיעו למזלנו, השתלטו על האש, והשאירו לנו אדמה חרוכה וריח שריפה. לסרטון של השריפה לחץ <כאן>
שדרוג מערכות
בשעה טובה, 9/15, הוחל במבצע שדרוג מערכת החשמל בקיבוץ. קווי החשמל העיליים יפנו את מקומם לקווים תת קרקעיים, כשבצמוד לכבלי החשמל יושחלו גם קווי תקשורת, שישמשו אותנו עבור טלפוניה, אינטרנט וטלוויזיה.
קטיף השקדים
מים רבים זרמו בנחל נחשון מאז שארי פאדאואר נטע ב"מופקר 3" את שתיל השקד הראשון. מגידול שולי הפך המטע לחלק ממטעי השקד המפארים את עמק איילון ואשר הוכרזו ע"י שר החקלאות שמחון בפברואר 2009 כ"עמק השקד הישראלי". לחץ על הכתוב וצפה בקטיף.
שירה בנקי ז"ל
ביום חמישי, 31/7/15 במהלך מצעד הגאווה, התפרץ למסלול הצועדים אדם, כשבידו סכין שלופה, אותה נעץ בשישה צועדים. שירה, נערה מלאת חיים, שבאה להזדהות עם הצועדים, נפצעה אנושות, ולאחר מספר ימים נפטרה. שירה הובאה לקבורה ביום שני 3/8 בבית הקברות בקיבוץ נחשון.
צעדת נחשון ה-5
לפני חמש שנים, הרצל, רכז הספורט של המועצה, יזם את "צעדת נחשון". השנה יחד עם חן נאמן הם כבר הפיקו את הצעדה החמישית, בהשתתפות של קרוב ל-150 סבים, בנים ונכדים. השנה הצעדה נערכה בחלקה הראשון של "דרך בורמה". ישר כח ! להרצל וחן, מחכים בקוצר רוח לפרויקטים הבאים.
בחירות למזכיר/ת התנועה
60 אלף מצביעים פוטנציאלים, 5 מועמדים. כולם טובים וראויים. 60 חברי נחשון שהצביעו ובחרו ברוב של 37 קולות את מרקי לוי, אבל, מי שנבחר בכלל התנועה הקיבוצית, ברוב של 45% היה ניר מאיר מקבוצת שילר. שיהיה לו ולכולנו בהצלחה !
כיבוש הקש
לאחר קציר החיטה וגיבוב הקש הגיע תור כיבוש הקש לחבילות. בעבר החבילות היו קטנות ועובדי גידולי השדה היו מעמיסים אותן על עגלות ובקיבוץ היו מאוחסנות במתבן. היום הן גדולות ומשאיות מעבירות אותן ישירות למרכזי המזון. צילם: חן נאמן ממרפסת ביתו.
חג הקיבוץ 4/15
ביום א‘ 3/5 נחוג ב"משלט 200", חג הקיבוץ בהשתתפות מרבית וותיקי הקיבוץ. אורח הכבוד של האירוע היה נחמן גלבוע, שספר על עלילותיו כחקלאי המגדל כותנה, שהפך במרוצת השנים לעיתונאי מצליח בשלל עיתוני התנועה.
אירועיםשביל ישראל

מקטע מספר 5 - מחיבור נחל חימר למישור רותם 03/01/2017

יום שלישי 3/1/17 הגיע הזמן למקטע החמישי של שביל ישראל. הפעם היינו אמורים לעשות שני קטעים בדרום, כולל לינה בערב שבין שני הימים. אבל בשל כמות קטנה של משתתפים, הוחלט רק על יום אחד. היות ובצפון עדיין רטוב וחלק, נבחר גם הפעם כמו במקטע השלישי מסלול דרומי.

תוכנית המקטע כפי שנשלחה לצועדים ע"י מירי

מחיבור נחל חימר למישור רותם.

נתחיל ללכת מהמקום בו נחל חימר חוצה הכביש של מישור רותם. מהר מאד עוזבים הערוץ ומטפסים לאוכף המוריד אותנו לנחל גמלים. נעלה על דרך עפר מזרחה, לזמן מה ואחר כך פונים דרומה לשארית היום. הולכים על מישור רותם, אולם בדרך יש ערוצים קטנים, עליות קצרות וגם ירידות קצרות. בשלב כלשהו, מתחילים לצפות על מפעלי ים המלח העליונים, עוברים מתחת למסוע הארוך ומסיימים במיצד תמר, ליד כביש דימונה-סדום. הרעיון להיכנס לאווירת המדבר, ללכת 18ק‘ של מסלול קל+ ולסיים אחרי כ-6 שעות

הגרעין הבסיסי של צוות נחשון, גילה, קיש ומוטקה, התדלדל בשל אירועי שפעת ואת נס הקבוצה נשאה לבדה בגאון גילה שאף שלחה תמונות והוסיפה מספר מילים מהן הבנו שנהנתה מאד מהיום: "החמצתם יום נפלא". נקווה שלמקטע הבא נצא בהרכב נחשונאי גדול יותר.

חבריי היקרים,

החמצתם יום נפלא !

יצאנו בנחל חימר. המסלול היה מישורי בממוצע: כלומר עליה ואחריה ירידה. אחרי עליה  גדולה השביל עבר במישורי חמאדות והעליות והמורדות התמתנו. בסה"כ 18 ק"מ בחמש וחצי שעות. היה מזג אוויר נפלא והנוף שאני אוהבת.

אז שתהיו לי בריאים !!

ותודה למוטקה על המקלות.

גילה.

מקטע מספר 5 - נשלח ע"י אריה מצרעה 03/01/2017

ממזרח לערד עד כביש דימונה צומת הערבה .החל בנחל חימר  לנחל גמלים, מישור רותם, עד מיצד תמר. 18 קמ. תצפיות על מפעלי הסיד והאשלג. מעבר מתחת למסוע המוביל פוספטים ממפעלי ים המלח ללמעלה. למסוף המטענים לרכבת . שש שעות במזג אויר נפלא באווירה מהנה ומקבלת  .כל הכבוד וכיפאק גדול למשתתפים/ות

תמונות שצולמו ע"י אריה מצרעה במקטע מספר 5

מקטע מספר 4 -מרמות נפתלי למעלה נחל דישון 06/12/2016

יום ג‘ 6/12/2016 – אנחנו, קבוצת 60 פלוס מינוס, 35 איש ואישה, מהמועצה האזורית "מטה יהודה" יוצאים למקטע הרביעי שלנו במסגרת שביל ישראל. בדרך לצפון,
המדריך מתאר את המסלול שאותו נעבור באותו יום. "מגיעים לצומת כח, זאת הפעם השלישית ויהיו עוד פעמיים לפחות, אחר כך נצטרך להיפרד מהחניה במקום זה. במתחם אנחנו עושים הפסקה של 25 דקות, לטובת ארוחת בוקר, קפה ושירותים. משם נסיעה של חמש דקות לתחילת המסלול. עושים היום את היום הרביעי לפי הסדר של שביל ישראל. אני משנה מדי פעם את הסדר בשל אילוצים. אנחנו לא עושים היום את הקטע השלישי בשל סכנה בטיחותית. ירד גשם ואנשים עשויים להחליק. נעשה את הקטע הזה ביום אחר, שלא אחרי גשם. אנחנו עוצרים בתחנת האוטובוס של מושב רמות נפתלי, משם מתחילים ללכת. לאחר הליכה של כ-100 מטר חוברים ל"שביל ישראל" שעובר במקביל לכביש, מתחת למושב. הקטע הראשון הוא בין שניים לשלושה ק"מ, כשבהתחלה שומרים על קו הגובה על המורדות של הרי נפתלי, כשרואים כל הזמן את העמק למטה. באיזה שהוא שלב מתחילים לרדת לוואדיון ועולים לדרך עפר, שנכנסת להר שנקרא קרן נפתלי. הולכים על הדרך הזאת כשבצד יש כרמים. הקטע הראשון מסתיים בעליה לקרן נפתלי, תלולה אבל קצרה. עולים, לא מתעכבים שם, ואת ההפסקה היותר גדולה של הבוקר, אנחנו עושים כשאנחנו יורדים מהשיא של קרן נפתלי. יש שם מרפסת שמשמשת כתצפית, שנבנתה ע"י קק"ל, אחת התצפיות היפות שאני מכיר. שם נעשה הפסקה יותר ארוכה. משם עולים קצת לקרן ויורדים מצד שני, אנחנו ממשיכים בקטע מישורי, עוברים ליד בית אריזה. באיזה שהוא שלב מטפסים על צינור, חתיכת צינור, עוברים מעליו. מתלבשים על דרך עפר, כורכר, שמורידה אותנו לבקעה ששמה בקעת יחמור. בקעה מאד פורייה, ישנם שם סוגים רבים של מטעים. בהמשך אנחנו יורדים לנחל דישון. ירידה אחרי הגשם יכולה להיות קצת חלקה. לא נוראית מבחינת התלילות שלה, אבל צריך להיזהר שם בירידה. מגיעים לנחל למטה, יש שם עץ גדול שבו אנחנו עוצרים לארוחת צהריים. משם, מה שנשאר לנו זה שלושה ק"מ במגמת עליה שכמעט לא מרגישים אותה. ההליכה היא במקביל לערוץ פחות או יותר. הולכים עד שמגיעים לכביש שחוצה את הנחל ושם ממתין לנו יזהר הנהג. סה"כ זה 12-13 ק"מ המסלול מוגדר כקל עם קשיים מקומיים".

שביל ישראל מקטע 4 מרמות נפתלי לכביש החוצה את נחל דישון

מקטע מספר 3 - מ"בית היערן" לכביש 60 01/11/16

יום שלישי 1/11/2016 יוצאים לקטע מספר 3 של שביל ישראל. הקבוצה מורכבת מבני 60 פלוס של המועצה האזורית "מטה יהודה, כשמקיבוצנו נחשון יוצאים הפעם רק שלושה: גילה, קיש ומוטקה. התוכנית המקורית הייתה לעשות את הקטע השלישי בצפון, כלומר יציאה מסדקי נפתלי לרמת נפתלי, 12 ק"מ ברמת קושי שהוגדר כ-"מיעוט קושי". גם הפעם כמו בפעם הקודמת הגשם בחר להשמיע כולו דווקא ביום מסענו. מדריכנו הנמרץ, עתיר הניסיון שרצה למנוע אכזבה נוספת מקבוצתנו החליט ברגע האחרון לשנות מסלול ובחר את הקטע שבין "בית היערן" ביער יתיר לכביש 60 מרחק של 16 ק"מ, שחלקו בתוך אזור מיוער וחלקו על הרים קרחים שעקבות הגשם שירד שבוע קודם נותרו פה ושם בדמות אדמת לס רטובה.

גם הפעם נפגשנו עם האוטובוס בתחנת הדלק בלטרון. ראובן המדריך בשר לנו שהגשם היום מתחיל בצפון ויתפשט למרכז בצהריים לפיכך נרד דרומה וכאשר נגיע בעתיד שוב לקטע זה נדלג עליו. יצאנו לדרך ובאלונית דביר כשהכניסה אליה סחררה את ראשנו מרוב סיבובים, ירדנו לכוס קפה ושירותים. משם נסענו בדרך עוקפת בשל עבודות בכביש ליער יתיר באזור שגובהו כ-600 מטר. ליד "בית היערן, התחלנו בצעידה. את ארבעת הקילומטרים הראשונים צעדנו בשולי היער בדרך לחורבת יתיר בה יש תצפית טוב. במהלך הצעידה ירדנו סדר גודל של 200 מטר, אבל כמובן אין זה שיפוע בלבד, היו גם עליות וירידות. לאחר 8 קילומטר על הר חירן היינו עדיין בגובה של 600 מטר, כלומר מגמת הירידה היא בחצי השני של המסלול.

מסתבר שראשית המסלול עוברת דרך רבת מסלולים המשמשת מטיילים רבים. מומלץ למשפחות מטיילות: דרך החלמוניות ודרכים נוספות. היער עצמו נטע מיד לאחר הקמת העיר ערד. יער יתיר הפך במשך השנים ליער הגדול ביותר בארץ, יותר אף מיער בן שמן הנחשב ליער גדול. שטחו מסתכם בכ-30 אלף דונם. מרבית העצים שנפגשנו בדרך היו האורנים, אבל, בנוסף ראינו עצי חרוב וחלקות ניסיוניות של אלת הבוטנה. יתכן שבעתיד נקנה פיסטוק יתירי במקום פיסטוק חלבי.

בחירבת יתיר אנחנו השקפנו על הנוף המרהיב ולמרות הרוח העזה האזנו להסבריו המעניינים של מדריכנו, על הישובים בסביבה ועל ההיסטוריה של המקום. ומשם להר חירן, יער מיתר וסיום בכביש הראשי בפאתי היער.

מקטע מספר 2 - מקיבוץ יפתח לכפר גלעדי 29/03/2016

ביום שלישי, ה- 29/3/16, יצאנו כ-45 בני שישים פלוס לעשות את הקטע השני של שביל ישראל - את הקטע מתל-חי ליפתח. אבל בהתחשב בגיל הצועדים, הוחלט לעשות את הקטע מדרום לצפון. כלומר, מקיבוץ יפתח לבית הקברות של קיבוץ כפר גלעדי, ולסיים ליד אנדרטת הארי השואג לזכרו של טרומפלדור ושבעת חבריו, שנהרגו על הגנת הגליל. קטע זה מדרום לצפון מצטיין בירידות מרובות יותר מעליות, ולכן הוחלט לעשותו בכיוון הזה.

עד "צומת כח" הכל התנהל כרגיל, כפי שהיה בטיול הקודם. תחנת ריענון בכביש 6, איסופו של ראובן ארד המדריך, חבר קיבוץ מעגן מיכאל בצומת אליקים, ולאחר כשלוש שעות, כבר סעדנו ארוחת בוקר בתחנת הדלק פז ליד הכביש העולה למצודת ישע.

קרוב לקיבוץ יפתח ירדנו מהאוטובוס, ולאחר כמאתיים מטר של הליכה על הכביש, הגענו לשביל, ובנקודה זו, הצופה על עמק קדש וקרן נפתלי, אנחנו האזנו לסיפור עליית הפלמחניקים מחטיבת "יפתח", שבמהלך מלחמת העצמאות עלו על הרכס והקימו קיבוץ. בנוסף לנוף המקסים שנצפה ממקום עמידתנו, נראו בעמק קדש כרמים רבים, שבמהלך השנים היו סיבה להקמת יקבים רבים באזור. וכך, אפופים בהיסטוריה ובמראות הנוף המרהיבים - יצאנו לדרך.

למרות שרובנו באנו מאזור בעל פריחה מדהימה, נשארנו המומים מול שלל סוגי הפרחים, העצים והציפורים, שעטפו אותנו מכל הכיוונים. הידענים מבינינו, והיו רבים כאלה, שיתפו אותנו בידיעותיהם, כשמידי פעם נבעו חילוקי דעות בניהם לגבי שמו של פרח זה או אחר.

מרבית הדרך עברה על דרך עפר וכביש במחצית הגובה של הרכס, כשממזרח לנו ניבט הנוף שובה הלב של עמק החולה. העננות מנעה מאיתנו להרחיק ולצפות לעבר רמת הגולן והחרמון בצפון. לאחר שסיימנו את העליה השלישית, הקשה מבין העליות, הגענו לכר דשא בו אכלנו, ולקראת היציאה לדרך קיבלנו הסבר על הישובים שנראו במעלה הרכס. למשל, מרגליות, על שמו של חיים קלבריסקי מרגליות, שהיה גואל אדמות ידוע, (כמו חנקין), שעלילותיו מסופרות בספר "אחוזת דג‘ני". כמו כן על קיבוץ מנרה, ששמו הוסב על ידי ועדת השמות לרמים, ולבסוף הוחזר לו שמו המקורי. בבדיחות, סיפר ראובן שהחזרת השם נבעה מכך, שכאשר פגשו קבוצת מטיילים שהלכו ממנרה לכיוון רמות נפתלי ושאלו אותם מאין ולאן הם הולכים, ענו שהם מרמים שבאים לרמות. נימוק זה שכנע את הועדה להחזיר למנרה את שמה...

לאחר שסיימנו את ההליכה בגובה, הגענו אל מול קיבוץ כפר גלעדי, שם השביל מוביל במקביל לכביש בדרך, שמשני צידיה פסלים סביבתיים ועצי כליל החורש במלוא פריחתם. קצת לפני תל חי, טיפסנו בעליה תלולה וקצרה והגענו למשטח שבו קיבלנו הסבר על שארע בתל חי. עם סיום ההרצאה צעדנו מתנשפים ב"שביל הפצועים" התלול, שהמחיש לנו את ניסיון חילוצו של טרומפלדור לכפר גלעדי לקבלת טיפול. ושוב סיימנו ליד ה"ארי השואג", עלינו על האוטובוס, עמוסי חוויות מיום מרגש ומעניין, והיינו מלאי צפיה כבר ליציאה לקטע השלישי בחודש מאי.

יש לציין את הקבוצה הנחשונית, אליה הצטרפו משה לב ופוגל, שהתמקד במהלך ההליכה בשביל בצילום אמנותי של שפעת הפרחים הססגוניים, בנוסף ל"וותיקים" יותר, גילה, קיש ומוטקה. נקווה שלקטע הבא יצטרפו חברים רבים מנחשון, ואולי לקראת סוף השביל, מירי ורבקה המארגנות מ"מטה יהודה" יאלצו להקצות לקיבוץ נחשון אוטובוס שלם.
חזרה למעלה

קטע מספר 1 - מתל דן לתל חי 16/02/2016

ביום ג‘, ב- 16/2/16, יצאו 39 חברי ישובים מהמועצה האזורית "מטה יהודה" לצפון הארץ, כדי לצעוד בשביל ישראל. האירוע אורגן ע"י מירי איבלר מצרעה, הממונה במועצה על נושא הפנסיונרים, ואחראית על ארגון פעילויות, הכוללות הרצאות, לימודים וסיורים ברחבי הארץ.

עם שחר יום ג‘, הגענו שלושת חברי קיבוץ נחשון, גילה, קיש ומוטקה, למתחם לטרון, והמתנו לאוטובוס שיאסוף אותנו בדרכנו לצפון. בדרך אספנו את המדריך של הטיול -ראובן ארד מקיבוץ מעגן מיכאל. בסביבות השעה תשע הגענו  למוזיאון אוסישקין בקיבוץ דן, ולאחר צילום משותף יצאנו לדרכנו בשביל ישראל.

אורכו של השביל 940 ק"מ. עפ"י התוכנית של מירי, השנה נעשה עוד שני קטעים. חשבון פשוט מראה, שבקצב הזה בני השבעים יסיימו את המסלול כשהם בסביבות גיל 90... לפיכך נקווה שבשנה הבאה תגדל כמות הקטעים שתיעשה ע"י הצועדים.

הקטע הראשון התאפיין בנוף מרהיב עין. בצפון הר החרמון והר דב, ובדרום נפרש העמק במלוא הדרו.  מרבית ההליכה התבצעה בדרכי עפר ובכבישים, ובמעט שבילים. מצידי הדרך נצפו שמורת דן ושמורת שניר שהעובדה שנדרש תשלום כדי לעבור בהן, גרמה לכך שההליכה נערכת בדרך חשוכת צל מחוץ לשמורות. בהמשך היו מטעים ושדות מרעה, כשפרות נושאות מבטן התמה אלינו כאילו אומרות: " מה היצורים הללו עושים פה?". בשמים חגות חסידות שחורות ובשדות תרים אחר מזון העגורים. למרות מיעוט הגשמים באזור השנה הטבע ירוק והפריחה יפהפיה.

כרגיל בטיולים, הבלתי צפוי נשאר בזיכרון כחוויה לצועדים. באחד הקטעים, שבו היינו אמורים לחצות את אחד מפלגי נחל דן, בוצעו באפיק עבודות טרקטורים, והפלג הפך לנחל רחב ידיים, שחייב מעבר בתוך המים, כשהמים שהגיעו לחלקנו עד הברכיים, והתשתית האבנית בקרקעית הקשתה על ההליכה. הפיצוי על הקטע בא לידי ביטוי בקרירות המים, שציננה את הצועדים בחום ההולך וגובר.

מרבית הצועדים נראו כוותיקי טיולים, שגמאו את המסלול בניחותא. התקשו בעליות המועטות, ובחום שהגיע ל- 30 מעלות בשעות הצהריים. לאחר שש שעות של הליכה ברוטו, פסענו אל תוככי בית הקברות של כפר גלעדי, אווירת ימי הראשונים אופפת אותו. צילומים ליד פסל האריה השואג, וסיכום של ראובן ארד המדריך, סיימו את הקטע הראשון, שאפשר לסכמו כהנאה צרופה.

בסביבות השעה שבע בערב, בדרכנו במכונית של קיש מלטרון לנחשון, סיכמנו לעצמנו ה"נחשוניים" שחבל שלא הגיעו חברים נוספים מנחשון, וכדאי להפעיל פעולת שכנוע על אנשים המרבים לטייל ברחבי הגלובוס, והגיע הזמן שיצטרפו ויצעדו גם בשבילי ארצנו הקטנטונת, שבנוסף לנוף הקסום יצאו נתרמים גם מחוויית המפגש הקבוצתי המהנה.   שביל ישראל סרטונים

תכנון 2016-2017

צועדים יחד בשביל ישראל

בהדרכת ראובן ארד

השנה נצא ל – 7 סיורים,  הסיור השלישי בן יומיים.

להלן מועדי הצעידות והמסלולים.

1. סדקי יפתח – רמת נפתלי. כ – 12 ק"מ מסלול של ‘מעט קושי‘.

1.11.2016 יום ג‘

נתחיל ההליכה מסדקי יפתח וגם נבקר בהם.התחלה דומה למקטע השני,אך אחרי 500 מ‘,  נפנה לכוון דרום,נקיף חוות משכנות הרועים ונרד אל דרך כורכר,אשר תלווה אותנו זמן מה, בשלב מסוים עם הדרך, מעפילים אל כביש הצפון ומיד יורדים במצוק אל יובל של נחל קדש-הרפתקה,חוויה וכייף.קצת אחרי, פונים אל מעלה נחל קדש ויוצאים אל מצודת כ"ח עם הספור המרתק והעצוב שלה. נעבור דרך הכפר נבי יושע, נראה הקבר במקום ,ונסיים מול מושב רמות נפתלי, אחרי  12ק‘‘מ של מסלול בינוני + נחל קדש המבטיח קצת קושי.

2. ממרגלות הר מירון לנחל מירון. כ –  10 ק"מ  מסלול בינוני – קשה.

6.12.2016 יום ג‘

נדלג קמעה ונתחיל ההליכה מחורבת חממה,למרגלות הר מירון-מבטיח לנו טיפוס בוקר לפסגת ההר,אך עלייה לא קשה במיוחד,עם תצפיות יפות,נוף נפלא ואולי פריחות העונה.... נבקר בשרידי הכפר ג‘רמק עם סיפורו היהודי ונרד מצדו השני של ההר,דרך בולענים,דרוזים,נופה של צפת,כיסא אליהו ושרידי בית כנסת עתיק, נצטרף לנחל מירון לקראת סיום בחניון הפתול.

3. מחיבור נחל חימר למישור רותם.  כ- 18ק"מ קל- בינוני.

מיצד תמר לפתח המכתש הקטן כ – 14ק"מ, מסלול קשה.

ימים ג‘ ד‘ 3-4/1/2017

ביום הראשון נתחיל ללכת מהחיבור של נחל חימר  והכביש, המעלה ואדיון קצר וירידה אל דרך טובה. במשך היום נלך,בעיקר,על דרך,כולל עליות קצרות ותלולות-זה מישור רותם,ממנו נצפה על מפעלי ים המלח העליונים,נחסה בצלו של המסוע הארוך ונסיים במיצד תמר, אחרי 18 ק"מ של מסלול קל-בינוני,אשר יכניס אותנו לאווירת המדבר.

לינת לילה בסביבה.

למחרת נצא אל מיצד  תמר, נטפס אל שרידים נוספים ונרד אל נחל צפית-נחצה אותו ונתחיל עליה תלולה בתחילתה, מתמתנת בהמשך ודי ארוכה,אל שפתו של המכתש הקטן,המרשים ביותר.משם ירידה תלולה וארוכה אל תחתית המכתש ואל אחד הקטעים הצבעוניים של השביל-עוד קצת ואנו בפתח המכתש.

4. נחל מירון - עין יקים,  כ – 12 ק"מ,  דרגת קושי – מסלול בינוני עם קטע קשה.

יום ג‘ 7.2.2017

מהמסלולים היפים של השביל.מנחל מירון עד עין יקים והחבור עם נחל עמוד המפורסם-הרבה מים בנחל,פריחות משגעות של עצי השקד וגם פרחי העונה לאורך כל הדרך.בריכות שכווי,עין כובס,סולם קצר ואנחנו מתחת למפל העמוד ואולי גב קטן בתחתיתו.כאן מתחיל הקטע הקשה של היום,על גדתו המזרחית של הנחל-יורדים-עולים-נזהרים. מסיימים אחרי  12 ק‘‘מ של מסלול בינוני עם קטע קשה,ליד מחלף קדרים.

5. קרן נפתלי – נחל דישון, כ – 13ק"מ, דרגת קושי –מסלול קל- בינוני.

יום ג‘, 7.3.2017

נשוב אל רמות נפתלי, נמשיך מהמקום בו עצרנו ואחרי 90- 120 דק‘ נמצא עצמינו בראשה של קרן נפתלי ובהמשכה אחת התצפיות היותר יפות על עמק החולה! הרבה עופות חורפים באגמון-יתכן ונחזה במעופן של כמה להקות כאלה. נרד אל צידה השני של הקרן,נחלוף ליד בית אריזה,נדלג על צינור בעל קוטר רציני ונרד בדרך כורכר אל בקעת יחמור ובהמשך ירידה תלולה אל ערוצו של נחל דישון ועוד מעט ואנחנו במפגש הנחל עם הכביש שם נסיים.

6. נחל דישון - חורבת חממה, כ – 15ק"מ, מסלול בדרגת קושי קל- בינוני.

יום ג‘, 28.3.2017

נתחיל במקום בו סיימנו בפעם קודמת ובמעלה נחל דישון,על דרך כורכר טובה-מצוק גיאולוגי מעניין ובהזדמנות זו,גם שפנים...אולי פריחה יפה ומעניינת,מים ועוד. נחצה פעם ראשונה כביש ונמשיך לאורך הנחל -נעסוק בצדיקים בגליל.נחצה כביש פעם שנייה,נעבור החבור לנחל גוש חלב ונחדור ליער ברעם ומיד במעלה נחל צבעון "האירופי",  נחצה פעם שלישית,  נתחיל להעפיל להר מירון,אך רק קצת ונסיים בחורבת חממה.

7. חוף פולג  - בית ינאי בערב, כ- 12ק"מ, מסלול קל ונעים.

יום ג‘, 9.5.2017

נסיים את העונה בהליכה לאורך קטע חוף,בשעות אחר הצהריים והערב. -נתחיל בחוף פולג,נלך לאורך החוף צפונה,נעבור דרך חופי העיר נתניה,מתחת למצוק של חבצלת השרון, נעורים ובית ינאי, שם נסיים בערב של ירח מלא.